toets- en examenvoorbereiding

Dé workshop voor leerlingen die zorgt voor meer overzicht, verhoogde motivatie en minder stress bij toetsen en examens.

 

Coach voor Pubers

Hoe kunnen we onze leerlingen door deze lastige tijd heen helpen?

In mijn werk als docent zie ik regelmatig pubers worstelen met het op orde krijgen van hun schoolzaken, waardoor toetsweken vaak stressvol zijn.

Met alle veranderingen en onzekerheden in deze tijd is dat zeker geen wonder!

Want intussen gaat het leven ‘gewoon’ door en wordt er wel van ze verwacht dat zij eventuele achterstanden van dit schooljaar inlopen, trouw het huiswerk blijven maken en gemotiveerd blijven voor school.

Maar, wat als er leerlingen zijn die moeite hebben met al deze veranderingen?

Die je het hele schooljaar hebt zien worstelen om gemotiveerd te blijven voor school?

Die leerlingen waarvoor mentoren structureel alle zeilen moesten bijzetten om het huiswerk te laten maken? Of, nog erger, om sowieso aanwezig te zijn tijdens de lessen?

Misschien denk je nu direct aan die ene leerling die geen idee heeft hoe hij het huiswerk moet organiseren, laat staan hoe te plannen voor toetsweken en/of examens. 

 

 

 

 

Of wat dacht je van die leerling die juist heel graag het schoolwerk op orde wil hebben, maar dit niet voor elkaar krijgt, waardoor zij alleen maar tegenvallende resultaten in Magister ziet staan?

Met als gevolg dat elke toets nu stress en angstgevoelens oproept waar zij niet mee om kan gaan.

En je als docent of mentor elke toetsweek hoopt dat het dit keer wél goed gaat zodat zij eindelijk het vertrouwen in haar eigen kunnen weer terug krijgt.

weet dat dit echt anders kan!

Wat zou het voor deze leerlingen betekenen als leren voor toetsweken voortaan van een leien dakje zou gaan?

Dat leren voor toetsweken geen problemen en stress meer opleveren omdat hij nu wél in staat is om (ruim) van tevoren een planning te maken. 

En dat hij die planning ook daadwerkelijk uitvoert, zonder dat de mentor onnodig veel tijd kwijt is aan ‘gezeur’. 

Dat jouw leerling nu wél gemotiveerd om goede resultaten te behalen, omdat hij precies weet wat hij daarvoor moet doen en hoe hij dit moet aanpakken.

En vervolgens ook écht betere resultaten behaalt.

Dat faalangst voorgoed tot het verleden behoort omdat die altijd gestresste puber nu wél weet hoe hij met obstakels en belemmerende gedachten moet omgaan.

 

 

En wat zou het voor jou als docent en mentor betekenen als jij je weer kunt focussen op je klas?

Niet meer steeds hetzelfde riedeltje afdraaien om je leerlingen weer gemotiveerd en aan het werk te krijgen, maar meer tijd en ruimte om leuke dingen te doen met je klas. 

Dat jullie daardoor relaxter en positiever zijn en dit de sfeer in de klas alleen maar ten goede komt.

En jullie weer samen door één deur kunnen, omdat iedereen nu exact weet wat hij moet doen, op de manier waarop dat het beste werkt.

 

Gacelle Braaf DSC 6086 bew LR

Ik ben Gacelle Braaf

Pubercoach | Gecertificeerd Ik Leer Leren trainer | docent VO

Ik help botsende ouders en hun pubers om weer samen door één deur te kunnen dankzij mijn unieke BRAAF-coachingstraject.

Het is mijn missie om alle ouders en pubers van Nederland dichter bij elkaar te brengen en met inmiddels 18 jaar ervaring als docent en coach weet ik als geen ander wat er voor nodig is om pubers te verstaan en te begrijpen.

Als gecertifieerd ‘Ik Leer Leren’ trainer leer ik pubers hoe ze zelf het beste kunnen leren, gericht op alle processen die daarvoor nodig zijn.

review

Ik zat niet lekker in mijn vel en maakte steeds ruzie thuis. Door de coaching van Gacelle heb ik gezien hoe ik eigenlijk communiceer met mijn ouders en dat ik daar gelijk van alles bij denk. Ik weet nu hoe ik rustiger kan blijven en kan mijn gevoelens nu beter verwoorden. Het gaat nu echt supergoed, we hebben nu veel minder ruzie thuis. Ik heb veel aan het BRAAF-traject gehad, bedankt! (puber, 16 jaar)

“Het gaat nu echt supergoed, we hebben nu veel minder ruzie thuis”

toets- en examenvoorbereiding

Meer overzicht, verhoogde motivatie en minder stress bij toetsen en examens.

De workshop ‘Toets- en Examenvoorbereiding’ is géén huiswerkbegeleiding maar is een korte workshop van één dagdeel die helpt bij het voorbereiden op de toetsweek en/of het eindexamen.

Tijdens de workshop krijgen deelnemers praktische handvatten, afgestemd op hun eigen manier van leren die ze direct kunnen inzetten. Daarom is het effect van de workshop blijvendook in latere school- en opleidingsjaren.

Deelnemers maken kennis met vaardigheden die het best passen bij hun eigen voorkeuren en sterke kanten.

In één bijeenkomst van max. 2 – 2,5 uur worden zij door een compleet leerproces geleid en komen specifieke onderdelen van het leren voor toetsen en/of examens aan bod.

Onderdelen die aan bod komen:

N

Planning: hoe maak ik een écht goede planning?

N

Inzicht: Wat moet ik nou echt leren per vak en hoe moet ik dat leren??

N

Leerstijl: Waar ben ik goed in en waar moet ik wat meer moeite voor doen?

N

Faalangst: Hoe ga ik om met stress en spanning voor de toetsweek?

N

Overzicht: hoe maak ik een concreet actieplan voor de komende toetsweek?

Programma workshop ‘Toets- en examenvoorbereiding 

1. Overzicht

Wat moet je weten en wat moet je leren?

2. Plannen

Hoe maak ik een goede planning?

3. Focus en doorzetten

Hoe ga ik om met stress voor een toets?

4. Inspanning versus resultaat

Wat doe ik en wat is het effect?

5. Afspraken

Een concreet actieplan maken.

Dit krijgen leerlingen allemaal:

k

een praktische workshop van 2 - max. 2,5 uur.

praktische opdrachten en testjes die direct inzicht geven in de eigen leerstijl en hoe deze in te zetten.

Planningschema's die deelnemers tijdens de workshop al gebruiken voor het maken van een keigoede planning.

Unieke toetsmeter waarmee in één oogopslag duidelijk wordt wat deelnemers al beheersen en waar nog verbetering nodig is.

Promo afbeelingen Handleiding en werkbladen Toets en
workshop 3 e1615966026131

Na het volgen van de workshop:

N

Weten deelnemers hoe ze een goede planning maken waar zij zich daadwerkelijk aan kunnen houden.

N

Zijn ze meer gemotiveerd om zelf aan de slag te gaan voor de toetsweek

N

Weten ze hoe ze beter kunnen omgaan met stress voor toetsen.

N

Hebben ze meer zelfvertrouwen doordat ze precies weten hoe zij ervoor staan en wat hen te doen staat.

N

Extra voordeel: veel pubers halen vaak na het volgen van de workshop ook hogere resultaten.

Voor wie?

Deze workshop is geschikt voor alle leerlingen die:

  • Willen leren hoe ze een goede planning moeten maken waar ze zich ook écht aan kunnen houden.
  • Willen weten wat ze nou precies moeten leren voor welk vak en hoe ze dat het beste kunnen leren.
  • Inzicht willen in waar ze goed in zijn zodat ze dat kunnen inzetten voor het leren van de toetsen.
  • Zo  relaxt mogelijk de toetsweek (of het examen) in willen gaan.

     

    Wat vorige deelnemers over de workshop zeggen…

     

    Review Ona

    Ik snap nu hoe ik moet plannen en de workshop heeft mij weer motivatie gegeven.

    Review Ona 2

    “Ik heb nu beter overzicht gekregen over hoe en wat ik moet leren“. 

    review Gail

    “Ik heb betere cijfers gekregen in de toetsweek omdat ik nu wist hoe ik moest leren en plannen“.

    Waarom Braaf. Pubercoach op school?

    • Door mijn jarenlange ervaring als docent en coach kan ik direct inspelen op de ondersteuningsbehoefte van een leerling waardoor ik begeleiding op maat kan aanbieden.
    • Ik werk met kleine groepjes (max. 8 leerlingen) omdat ervaring leert dat dit het beste resultaat oplevert.
    • De workshop is geen huiswerkbegeleidng, maar geeft leerlingen praktische handvatten die ze direct kunnen toepassen en waar ze ook op langere termijn profijt van hebben.
    • Na het volgen van de workshop geeft gemiddeld 90% van de deelnemers aan meer gemotiveerd te zijn voor vakken die ze moeilijk vinden.
    • Deelnemers halen gem. 0,5 punt hogere cijfers na het volgen van de workshop.
    website training

    Klaar om onze leerlingen door de toetsweek heen te helpen? Wacht dan niet langer!

    Vraag vandaag nog vrijblijvend een offerte aan en ervaar hoe de workshop ‘Toets- en Examenvoorbereiding’ jullie leerlingen helpt aan meer overzicht, verhoogde motivatie en betere resultaten!

    21 juni 2021

    }

    in overleg te bepalen

    Op locatie

    Alphen aan den Rijn

         Veelgestelde vragen 

    Wij werken al samen met een instituut voor huiswerkbegeleiding, heeft het dan nut om jou in te schakelen?

    Ik ben blij dat je dat vraagt!

    De workshop ‘Toets- en Examenvoorbereiding’ is inderdaad geen huiswerkbegeleiding maar richt zich specifiek op het aanleren van vaardigheden, afgestemd op hun eigen leerstijl, waarmee leerlingen zelf aan de slag kunnen om toetsen goed voor te bereiden. De workshop geeft leerlingen praktische handvatten, die ze direct kunnen toepassen.

    Het aanleren van vaardigheden bij pubers, dat is mijn passie en daar zit mijn kracht. Bij huiswerkbegeleidingsinstituten ligt de nadruk over het algemeen op het structureel begeleiden en overzien van het huiswerk en/of op het geven van vakinhoudelijke bijlessen.

    Om de vaardigheden die ik de leerlingen bijbreng  te versterken is herhaling belangrijk. Het één (huiswerkbegeleiding) hoeft daarom het ander (mijn diensten) zeker niet uit te sluiten, integendeel: wij kunnen elkaar in mijn ogen juist heel goed aanvullen.

    Ik geloof er heilig in dat wij allemaal het beste willen voor onze leerlingen en dat wij ons daar 100% voor inzetten. Als wij gezamenlijk onze beste inspanningen leveren komt dit het leerproces van onze leerlingen alleen maar ten goede.

    Hoeveel tijd zijn wij hieraan kwijt?

    Als wij gaan samenwerken kan ik jullie op diverse manieren werk uit handen nemen, dat hangt van jullie wensen af.

    Het belangrijkste is dat de aanmeldingen en facturering via de school gaan, dat houdt het overzichtelijk. Als jullie mij het exacte aantal deelnemers doorgeven, hoeven jullie daarna alleen nog maar te zorgen voor een lesruimte met whiteboard (of nóg beter: smartboard) en dan zit jullie taak erop.

    Ik zorg voor alle lesmaterialen en communicatie naar ouders toe. Als jullie dat echter liever zelf doen is dat ook geen probleem.

    Kunnen wij niet meer dan 8 leerlingen bij jou aanmelden?

    Ik werk bewust met kleine groepjes, zodat ik snel kan inspelen op de individuele hulpvraag van de deelnemers. Uit ervaring is gebleken dat een max. groepsgrootte van 8 leerlingen goed werkt. Er is genoeg mogelijkheid om van elkaar te leren én om ieder de persoonlijke aandacht te geven die ik hoog in het vaandel heb staan.

    Dit neemt niet weg dat ik natuurlijk meer leerlingen kan helpen. In dat geval kan ik bijvoorbeeld de workshop aan meerdere groepjes, op verschillende momenten verdeeld over de dag/week aanbieden. Neem voor een offerte op maat gerust (vrijblijvend) contact op via 06-24200642 of gacelle@braafpubercoach.nl.

    Je kunt ook direct een kennismakingsgesprek plannen in mijn agenda.

    Heb je nog meer diensten die voor ons interessant zijn?

    Jazeker!

    Naast deze workshop verzorg ik ook de ‘Ik Leer Leren’ training op scholen. Dé training waarin leerlingen leren hóe ze moeten leren op een manier die bij hen past.

    Deze training bestaat uit 5 lessen en richt zich op alle vaardigheden die nodig zijn om te leren. De training gaat nóg dieper in op de vaardigheden die in de workshop aan bod komen en biedt een stevige basis voor leerlingen die moete hebben met hun schooltaken (of voor leerlingen die gewoonweg nóg slimmer willen leren leren).

    Daarnaast geef ik 1-op-1 coaching aan leerlingen die worstelen met sociaal emotionele problemen. 

    Kunnen wij jou ook inschakelen in het kader van het Nationaal Programma Onderwijs?

    Absoluut! Graag zelfs.

    Het Nationaal Programma Onderwijs is gericht op:

    • De persoonlijke en praktische ontwikkeling van leerlingen en studenten.
    • Het inhalen en goedmaken van vertragingen ontstaan voor de situatie rond COVID-19.

    Nadat zij met behulp van een schoolscan de ondersteuningsbehoefte van hun leerlingen in kaart hebben gebracht kunnen scholen aan de hand van een menukaart met kansrijke interventies coronavertragingen aanpakken

    De afgelopen periode heeft de nodige uitdagingen met zich meegebracht, maar dit programma biedt scholen kansen om de leerlingen die dit het hardst nodig hebben te helpen en daar kan ik zeker aan bijdragen. Hier vind je een overzicht van mijn aanbod voor scholen.

    Wil je weten hoe ik met jullie specifieke situatie kan helpen? Neem dan contact op: 06-24200642 of gacelle@braafpubercoach.nl.

    Je kunt ook direct een kennsimakingsgesprek plannen in mijn agenda.